Snuppananni

SÄÄÄÄNG

Publicerad 2011-03-14 20:32:50 i Vardagens påhitt,

Har ju glömt att berätta att jag ÄNTLIGEN har fått min efterlängtade nya säng. Har velat haft en ny säng sedan i våras eftersom den vi hade var så hård och jag sov himla obekvämt i den.  Så i fredags efter jobbet så drog vi till PK möbler och skulle kika om vi kunde hitta någon säng som skulle passa oss båda. Det gjorde vi.

Denna blev det!
Det bästa var att det fanns 1 kvar på lager så vi tog den och fick den med oss hem direkt. Himla skönt och slippa vänta på att få den. Nu står den fint i vårat underbara sovrum och jag sover som en prinsessa i den. bäddmadrassen liknar en Tempur madrass, alltså med hjälp av kroppstemperaturen så formar den sig utefter kroppen när man ligger. Dock tycker jag att den är lite varm, men de kan ju ha att göra med att jag oftast har en varm Rasmus bredvid mig och mitt tjocka vintertäcke.. ;D

Är sugen på att kika på En Unge i Minuten som börjar nu vid 21. För att om möjligt börja följa en serie. Men jag är alldeles för trött för de idag.

Har jobbat mina 6 timmar även idag. Håller på med trapphusen nu och det är mycket sull med betong, färg och kakelfix på golvet som skall skrapas dän. Är helt slut i axlar, nacke och rygg efter att ha krypit omkring på govlet och skrapat hela dagen.

Men i morgon blir de kanske lite roligare. Då får vi ett litet avbrott för då skall tvättstugan städas istället och där är de förhoppningsvis inte lika mycket sull på golvet.

Så nu ska jag nog gå o borsta gaddarna och krypa ner i min sköna säng och sova en stund. Har jag tur så hinner jag sova en liten stund innan Rasmus vaknar och vill äta igen. Äter ju varannan timme nu på nätterna. Således måste ju jag vara en supermamma som orkar med att jobba, vara sjuk, ta hand om liten på eftermiddagarna och ändå känna mig hyfsat pigg även fast jag inte får sova en hel natt.  Men men sånt är livet.

God natt på er kära läsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela