Snuppananni

Sjuk, vatten och skoterträff.

Publicerad 2011-03-06 13:33:37 i Vardagens påhitt,

Har blivit väldigt dåligt uppdaterat här nu. Har inte riktigt haft tiden att sitta här vid datorn, för att först så blev Rasmus sjuk. Fick feber och snorig och rosslig i halsen. När han blev bättre så blev Stefan sjuk. När han sen blev lite bättre, så blev jag sjuk. Det är väl antagligen bara vanlig förkylning som drabbat oss här hemma men de är ändå jobbigt att inte ha nå energi.

Är de inte sjukdom som drabbar oss här hemma så är de trasig vattenledning som resulterar i att både vi och grannarna har jättedåligt tryck i ledningarna. Så i fredags så kopplades den nergrävda vattenledning mellan oss och grannen bort till förmån för en vattenslang som än så länge ligger ovan mark, men som ska grävas ner till sommaren. Nu har vi åter igen bra tryck i ledningarna, så nu tar de inte typ 20 minuter att skölja ur håret när man duschat. Skönt.

Från elände till något roligare. I går lördag så var de ju dags för årets upplaga av Färmtåträffen i Ambjörby i värmland. En träff som i stora drag liknade Skoterns dag. Var någor olika utställare av skotrar och fyrhjulingar på plats. Fanns även tipsrunda och så kunde man få provköra skotrarna på folkracebanan.
Vi var där som ett dragplåster, och de kom skapligt med folk för att vara på en sådan avsides plats som Likenäs Motorstadion.
Ockelbopojkarna och deras ända flicka körde 2 uppvisningstävlingar på banan.
Jag som vanligtvis sköter fotograferandet och filmandet fick även ett till barn att hålla koll på under tiden hans mamma körde. Den pojkens lycka var total när de var så mycket skotrar att titta på.

De var väl egentligen allt för denna gången tror jag. Får försöka bättra mig vad gäller uppdaterandet.

Oj höll ju på att glömma att Stefan och Rasmus har vart till Bvc på 8 månaders kontrollen oxå. Nu vägde han ca 8900gram och var 73cm lång. Min lilla kille blir så stor.

Nä nu får de vara nog med datortid för et tag. Ska ta och hänga tvätten och lägga mig i soffan och kurera mig lite mer.

Ha de så bra så länge

Kommentarer

Postat av: Johannaty

Publicerad 2011-03-08 14:18:13

Jag har amningcravings på saft. Nu satte du ord på det :) har aldrig druckit saft men nu :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela