Snuppananni

En helg i ladan.

Publicerad 2011-05-30 10:47:34 i Vardagens påhitt,

I helgen har de varit fullt upp. Har inte haft många minuter över för att sitta vid datorn.
På lördagen fanns de massor med aktiviteter att göra om jag bara haft tiden. Det var Örebromixen, biltemas loppis, barnkalas i centrum o på Kupolen, cruising i sandviken osv osv. Listan kan bli väldigt lång. Men det som var planerat för våran del denna helg var att bygga porten till ladan.
Vi gick ut ganska tidigt på morgonen och började mäta, såga, skruva o spika. Frammåt eftermiddagen var den klar så gott som. Det enda som saknades var färgen. Men vi valde att avsluta dagen.
Söndag förmiddag spenderade vi på logen för att röja undan gammalt hö för att kunna komma åt väggen där skenan till porten ska sitta. Väggen behöver förstärkas upp med en regel på insidan för att orka hålla uppe porten.
Så de var bara att ta en grep och en kratta och börja flytta hö som legat o packat ihop sig sedan -84.
Hittade en hel del saker dessutom. En handslägga, en grep/högaffel, en påse spik och massa skruv o bult. Allt detta låg alltså i höet.
Så nu har projekt Uppstädning Loge startat. Tanken är att hela logen ska tömmas på hö och skräp och sen ska dåliga golvplankor bytas. Men det är ingen liten lada, logen är nog minst hundra kvm stor, så detta kommer ta sin tid.
När vi tröttnat på att flytta hö och rensa på logen så duschade vi av oss allt hödamm och käkade lite lunch.
På eftermiddagen skulle sambon klippa gräsmattan, så då passade jag på att ta fram Falu Rödfärg och måla porten en vända.
Lilleman var ute på äventyr med farmor under dagen så vi fick en hel del gjort.
Det var väl istort sett vad jag gjort denna helg. Hoppas ni haft lika trevligt som jag!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-05-31 21:15:18

Får man fråga varför ni grejar med en port på logen å flyttar hö å ska laga golvet? Har ni tänkt ha logen till något speciellt el bara för att den inte ska förfalla? Låter slitigt, men blir säkert bra. Du har jju energi Annica! Ha de gott KramIna & Albin.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela