Snuppananni

Pyssel med symaskin.

Publicerad 2011-05-18 10:27:46 i Pyssel,

Nu har jag varit i farten och pysslat en massa igen.
Under de senaste 2 veckorna så har jag belamrat halva köksbordet med min symaskin, tyger och diverse andra redskap. Får lov o ha den i köket eftersom de inte finns nån annan plats i detta stora hus.
Jag har sytt ett gäng mössor i olika storlekar,en dregglis, ett par velour byxor och håller på och syr en body.
Det är lite pyssligt då jag aldrig har sytt barnkläder förut, men jag tror de blir ganska bra slutresultat.
Några är gjorda av nyinköpta tyger, andra är gjorda av återvunna tyger. 4 av dessa mössor är gamla kläder, 3 tröjor o en kjol. Då kan man få till lite udda utseende. :D
Denna dregglis är den första jag sytt o jag är ganska så nöjd. Denna är återvunnen från en gammal tröja.
Det blev ingen bra bild med mobilkameran denna gång. Men byxorna är i mörkbrun velour. Även dessa är de första par byxor jag någonsin sytt.
Det är roligt att sitta o pyssla lite när man har tid. Kommer nog en bild på bodyn som jag sliter med, när den är klar.
Mönster: På mössorna är den en blandning av flera olika som jag har ritat ihop till ett eget. Byxorna är avritade från ett par av Rasmus köpebyxor. Dregglisen är en blandning från ett internetmönster och avritning av en av de jag hade hemma. Dock behövs en del justeringar för att få det perfekt.
Bäst just nu: Solen skiner och jag är sysugen. Även att jag blir nöjd med mina resultat.
Sämst just nu: Att jag inte har någon overlockmaskin. Skulle även behöva en tvillingnål. Men nålen kan jag nog införskaffa när Lilleman har vaknat från förmiddagsvilan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela