Snuppananni

Körkort och Nykterhetskontroll

Publicerad 2011-10-25 21:16:13 i Vardagens påhitt,

Idag var de dags igen då.. 

1,3, det är mitt snitt för antalet körkort och nykterhetskontroller under mina år med körkort. Det är alltså fler än en gång per år. Inte ens Stefan har blivit stoppad så här många gånger fast han haft kortet i snart 10 år.

*8 gånger har jag blivit stoppad under mina 6 år med körkort. Jag har desstuom sluppit förbi minst lika många med ett leende på läpparna. 

*2 av dessa skedde 2 dagar på raken när jag bodde i sandviken.

*3 gånger blev jag stoppad på en och samma dag. 1 i sandviken vid 18 tiden. 2 i hofors när jag var på väg hem till Borlänge vid 22 tiden. Den första var vid Ovako och den andra vid utfarten av hofors vid Volvo. Vid den sista kontrollen vid volvo så kände polisen igen mig o skrattade.
Det var samma tjej som hade stoppat mig vid den första gången på kvällen. Jag sa till henne att jag nyss blivit stannad av hennes kollegor ca 2 minuter innan. Sa även att de var andra stoppet för kvällen.
Då skrattade hon och frågade om de var mig hon stannat tidigare. När jag sa JA, då skratta hon och sa: Då får du åka utan koll, hoppas jag slipper se dig igen ;) Ha en trevlig kväll! Mitt svar blev: Desamma, jag hälsar till dina kollegor om jag träffar på fler efter vägen.. :D

*3 gånger har varit här hemma i borlänge på olika platser, varav en gång hemma i byn när Bandidos bodde där. Då förstod jag att de var en täckmantel för att kunna kolla upp vilka som rörde sig i området. :D 


Undra när nästa gång blir.. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela