Snuppananni

15 månader

Publicerad 2011-10-13 15:00:00 i Vardagens påhitt,

Rasmus fyllde 15 månader i söndags. Han är en kille som ständigt lär sig nya saker, både bra och mindre bra.

Detta är vad han kan nu:
*KLÄTTRA: Han kommer upp i sin matstol, på köksstolarna, i soffan, i sin nya säng, trappor klarar han gallant.

*SPRINGA: Han springer gärna till grinden i hallen om någon öppnar ytterdörren och kommer in. Älskar när man jagar honom.

*PRATA: Tacto (Traktor), Ej ej (hej hej), Mamma, Pappa (sagt de riktigt 2 gånger),Titta, Tutte, TittaHä (titta här),Dä,Ack (tack), Brummar gärna med munnen och låter som en traktor eller en bil. När vi föräldrar pratar med varandra är han med och babblar och överröstar oss..:D 

*Han har precis i dagarna lärt sig: att stå på tå utan att hålla i sig, att snurra runt och att spola i toaletten. Det är kul att kika på han när han snurrar runt för sen blir han helt yr och vinglar in i allt. :D

För 15 månader sedan låg han bara ner, åt ,bajsade och sov. Nu är han en livlig och levnadsglad kille som vet vad han vill.
Jag älskar verkligen min Lillgris. Kan inte tänka mig ett liv utan honom vid min sida. Han förgyller verkligen tillvaron.



Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2011-10-13 22:04:29

Duktig storkille! Vilket fint kort på er! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela