Snuppananni

Korvprovning

Publicerad 2011-10-09 21:02:29 i Vardagens påhitt,



På eftermiddagen så var vi hem till farfar och hälsade på en stund. Han hade fått 3 olika delikatess korvar utav en bekant som hade gjort dom. Vi fick med oss en bit av varje korv hem eftersom Stefan och Rasmus älskar korv. 

Nu på kvällen så kom Stefan på iden att vi skulle ha lite korvprovning som söndagsmys. Han hämtade en tallrik med korvar och ett varsitt glas med vatten att skölja munnen med, mellan korvarna. På tallriken ligger det, till vänster: falukorv, uppe: hästkorv och till höger vitlökskorv.

Jag som inte ens tycker om korv. Men jag satte mig ner i soffan och provade alla tre sorterna. Mitt utlåtande är: Falukorven får 3 av 5, hästkorven 0 av 5 och vitläkskorven 4,5 av 5.

En kul avslutning på denna vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela