Snuppananni

Skogsutflykt i kohagen.

Publicerad 2011-10-12 22:19:16 i Vardagens påhitt,

Idag har jag och Rasmus varit på skogsutflykt. Det var rasmus farmor som frågade om vi ville följa med henne och dagbarnen på en utflykt. Det blev inte riktigt i skogen eftersom den låg i skuggan, utan vi höll oss i solen i kohagen.

Det var lite otäckt att vara i skogen/kohagen. Han skulle bara vara i min famn hela tiden. Det var högt gräs, ojämn mark och svårt att gå.



Men det blev lite bättre när farmor bjöd på smaskig korv med bröd.
Efter korven så kollade vi runt lite i kohagen efter konstiga saker. Vi hittade dels "våran gamla ford". Vi passade då på att sjunga en sång.

Hemma På Vår Gård

Hemma på vår gård där står en gammal Ford, utan hjul och utan däck och motor den är väck.

Tittar man där bak,så finns det inget flak,

tittar man där förarn satt så finns det ingen ratt.

Den går på terpentin och gammalt margarin.

och startar du den än en gång, så går den dagen lång.

Vi for som en raket genom Petterssons staket, då kom den sura gubben ut och bad oss veta hut!

Vi spruta på han med slang och slängde den och sprang, för vi vill inte veta hut, så nu är visan slut, tut, tut.


Den går nog inte riktigt så egentligen men så sjunger jag den. 

Rasmus mår bra igen och jag ska jobba i morgon, men han ska få vara ledig från dagis och vara med farmor istället några timmar på eftermiddagen. Så nu är de väl dags för mig att göra natten om jag ska orka upp o jobba i morgon bitti.


Kommentarer

Postat av: Stefan

Publicerad 2011-10-13 10:27:26

Det var en kul utflykt. Jag vill bara poängtera att det inte ät nån ford utan en IFA en östtysk lastbil.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela