Snuppananni

Vård av sjukt barn

Publicerad 2011-10-10 17:38:19 i Vardagens påhitt,

Idag är jag hemma med vård av sjukt barn för första gången.

Allt började i natt med att Rasmus måste ta ur nappen för att kunna hosta upp slem och för att kunna andras riktigt. Stackarn är täppt i näsan och slemhostig. Han höll både mig och Stefan vakna i 2 timmar i natt med sin hosta. När han hostat upp lite slem och kunde andas riktigt igen så säger han: maama tutte...
Lägger sig till rätta och försöker somna om men efter 2 min så börjar allt om igen.

Vi var iväg till Apoteket och köpte lite hostmedicin på förmiddagen, så nu har han fått en skvätt av den, lite näsdroppar och nu sover han. Jag hoppas att han kommer sova ända till i morgon bitti eftersom han bara sovit 40 min middag idag.

Jag känner mig dock lite ovan vid att vara hemma med han. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och aktivera honom med. Han vill inte ligga och vila, titta på tv är han inte intresserad av ännu och han blir bara gnällig och arg så fort de går honom emot när vi leker eller han drattar ikull.

Hur gör man med sjuka barn? Hur ska jag roa honom?

Visst har Rasmus varit lite hängig tidigare men då var han mycket yngre och sov mer på dagarna och jag var van vid att vara hemma hela dagarna. Nu känns allt helt annorlunda när jag blivit van vid att arbeta på dagarna. 

Nu ska jag sätta mig och sy lite. Intresserad att se vad de blir så kan du kika in på min hobbyblogg: www.mullgrodan.blogspot.som

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela