Snuppananni

En virrig arbetsdag

Publicerad 2011-09-29 20:32:05 i Vardagens påhitt,

Det var verkligen en virrig arbetsdag i dag.
Först i morse så fick jag ta med en kollega och hämta grejjer i en lägenhet och sen skjutsa henne till nästa lägenhet som hon skulle göra. Efter den avlämningen så vart de tillbaka till kontoret för att lämna tillbaka firmabilen som en annan kollega skulle ha och sen ta min egen bil upp till den plats jag skulle vara på. *PUST*

Väl på plats så klampa jag rätt in i vad jag ansåg vara en nystartad byggarbetsplats. Det var målare, elektriker, larmkillar,rörmockare och snickare överallt plus alla deras grejer.
Det såg ut som ett bombnedslag och i den röran skulle vi bringa lite ordning. Kl 16.00 skulle de vara avstädat och klart för i morgon skulle inflyttningen av ny verksamhet starta. Lycka till tänkte jag.

Jag och kollegan startade i ena hörnet av lokalen medan färgen torkade på väggarna och elektrikerna installerade el. Halva lokalen var utan el och belysning. När vi några timmar senare har kommit igenom den största delen av lokalen och fått undan grejjer och folk, så vänder vi oss om och ser att de vi nyss lämnat städat, återigen var en enda röra med folk på stegar och grejjer på golven. Då hade dom kommit på att de var saker som inte var uppsatta eller målade.

Jag trodde ett tag att jag skulle få en hjärnblödning och ett nervöst sammanbrott, men jag gick ut o tog lite luft och återfick lugnet igen. Våran deadline på 16.00 idag höll inte riktigt. Så vi får fortsätta schasa på gubbar och grejer några timmar i morgon igen. Kl 10.00 i morgon anländer första flyttlasset.

Lite stress men de har ja vart med om förr. Det är på nått sätt typiskt för byggsektorn, dom är aldrig klara när de är våran tur att göra vårat jobb. 

Ska bli spännande o se hur de ser ut i morgon bitti.



Så här såg arbetsplatsen ut kl 10.23 i morse:
Här är målarna i färd med att sätta väv i taket för att nån timme senare måla taket. Elektrikern i bakgrunden har precis fått fram sitt elskåp och ska till o montera de o börja koppla in alla sladdar. (när jag åkte hem var de ff inte en sladd inkopplad).

Nu ska jag slappa lite i soffan innan de är dags att dejta John Blund några timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela