Snuppananni

Kan själv...

Publicerad 2011-09-21 19:29:03 i Vardagens påhitt,

Ja, de kan han. 

Jag satt i köket och bläddra lite i reklamen och såg att han lekte lite med Bobbyn. Bara någon minut senare hör jag hur han bankar och slår på diskbänken och är jätteglad. Vänder mig om och ser detta!
Det var väldigt skoj med vattendropparna som låg på bänken och ljudet som uppstod när man slog handflatorna i bänken. 

Lilleman har blivit ännu större man nu. Kan själv är väl rätt beskrivning på de mesta nu. Idag visade han mig dessutom hur man gör för att komma upp på köksstolen och sen vidare upp på bordet. 

Dessutom kan han:
*Hämta saker som man ber honom om, tex sina skor, nalle eller nappen. Även pappas strumpor som han sprungit iväg med en morgon.
*Äter all mat själv förutom frukosten, den hjälper vi han med så vi kommer i tid till dagis. Dessutom är han stor i maten och äter nästan lika mycket som mamma.
*Stjäla äpplen från hinken på farmors farstu. :P

NU sover han så nu ska jag passa på o ta en dusch innan de är dags för lite Soffmys med Bonde söker Fru.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela