Snuppananni

Klätterapa

Publicerad 2011-09-27 19:20:11 i Vardagens påhitt,

14,5 månad och klättrar värrre o värre för varje dag. Förra veckan kom han ju på hur man ställde sig på Bobbyn och hur man kom upp på rutchkanan.

Idag på lunchen så berättade Stefan att han klättrat upp helt själv i sin matstol. 

Jag trodde honom inte riktigt. Köksstolarna vet jag att han tar sig upp på om man inte skjuter in dom under bordet. Men hans egen matstol?  Rätt vad de var så fick jag se att han började klättra på stolen och skulle upp. Jag lät han försöka, och upp kom han.
Först ställde han sig i stolen men sen satte han sig ner och sträckte sig efter sin hakklapp och satte den runt halsen (han fick hjälp att knäppa). ;D Inte nog med det så sträckte han sig även efter sin skål och sked. Han var hungrig och ville ju så klart ha mat. 


Kokt korv är en stor favorit hos mina pojkar. Stefan äter 5st o rasmus 3st och jag pinar i mig 1st.

Han vet även vart farmor har sin fallfrukt, så varje dag när vi kommer hem från dagis eller ska gå ut o leka så ska han gå till hennes trapp och ha ett äpple ur hinken. Nu har hon hängt upp hinken på väggen för att få ha lite frukt kvar, men det vet Rasmus. Så han knatar dit och ställer sig nedanför och säger DÄH och pekar på hinken. 

Klart killen får ett äpple. När han sen fått sitt äpple är han skitnöjd. Då äter han de samtidigt som han gör allt annat.

Som tex gungar på hästen, som han själv kommer upp på. 

Undra vad nästa grej att lära sig komma upp på är? Att ta sig ur spjälsängen är inte långt bort eftersom han kommit på att man kan ställa sig på mitt nattduksbord och komma lite högre, så nu får bordet flytta en bit.

Nu ska jag torka lite golv här hemma sen blir de soffan, en dusch och sen kudden. 

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela