Snuppananni

Stor i maten..:P

Publicerad 2011-09-20 19:42:05 i Vardagens påhitt,

Vad kan vara godare än att få äta direkt ut karotterna? 

Idag blev det Kyckling och ris till middag. När Rasmus nästan ätit upp hela sin portion så ratar har plötsligt allt och skriker DÄÄ och pekar. Först förstod jag inte vad han mena för det var tomt på min tallrik och han ville inte ha mitt vattenglas. Efter ca 3-4 DÄÄÄ och pekningar så frågade jag om det var riskskålen han skulle ha. Han fick den och började glatt sleva i sig ris. 

Han åt nästan en full portion med enbart ris. Var väl så roligt att ha en STOR sked och en STOR skål. 

Efter maten gick vi ut på gården och lekte lite, matade katterna och städade deras hus, åkte lite gräsklippare och kollade när pappa flyttade skotern till garaget. I garaget så visste Rasmus precis vart pappas hörselskydd hängde och skulle ha dom på när han provsatt skotern.. Sötnosen vet att det låter illa och att man måste skydda öronen.. :D

En mysig tisdagseftermiddag..

Kommentarer

Postat av: Stefan

Publicerad 2011-09-20 21:35:41

Hoppas motorintresset håller i sig.

Postat av: Johannaty

Publicerad 2011-09-21 11:45:40

tack för tipset :) Får väl testa allt tills det fungerar :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela