Snuppananni

God Jul..

Publicerad 2012-12-25 23:13:02 i Vardagens påhitt,

Ja det kan man verkligen säga att det varit. Jag har både gett och fått många fina paket denna jul. Tänkte visa er några av dom som jag fick. 
Alla var bra att ha saker och 2 av 3 har jag redan använt.
 
Först ut är en skyddsväst som jag fick redan i fredags av min kära sambo. Han har sagt i flera år att han skulle ha köpt ett ryggskydd till mig som jag kan ha när vi åker skoter. NU fick jag ett och gisses vad skönt de var.
 
bild lånad från 24mx.se
En skyddsväst från Alpinestar, med skydd för rygg, axlar,armbågar och bröst. Speciellt utformat för kvinnor. Mitt skydd kommer från Motobikers här i Borlänge.
 
Nästa julklapp blev ett par handskar i neopren från Scott. Sambon har ett par likadana och älskar dem. Tunna och smidiga handskar att ha när man kör skoter. Eftersom dom är gjorda i neopren så är dom helt vindtäta så man inte fryser. 
 
 
Jag provade dessa julklappar redan på lördag förmiddag när vi bestämde oss för en skotertur.
Min första tur som jag körde helt själv. Jag lånade en kompis skoter och Stefan tog sin. Vi gav oss iväg ända till min vän i Skärsjö och fikade lite. En resa på ca 2 mil tur och retur. 
 
Tro´t eller ej, så med handtagsvärmen och tumvärmen på lägsta så frös jag inte en minut om händerna. Jag som knappt kan stoppa ut näsan utanför dörren utan att frysa ihjäl. Kär i dessa handskar från och med nu.
Med kroppen full av träningsvärk efter första turen på lördagen så var vi inte sämre än att vi tog en ny tur för att hämta lite kakor på söndagen. Den resan vart inte längre än ca 1 mil men ändå en tur på skotern.
Skoj skoj!!
 
Julafton bjöd även på en till julklapp.
 
Dessa vindtäta boxers. Jag fick underställströjan som hör till i födelsedagspresent, så nu har jag båda delarna. Perfekta att ha under understället för att slippa bli kall när man springer/åker skidor när det är lite blåsigt och kallt ute.
 
Jag är jättenöjd med dessa tre fina julklappar. Nu kan jag hålla mig varm och skyddad hela vintern. 
 
Nu hoppas jag på en fortsatt kall och snöig vinter så jag får mycket användning av mina julklappar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela