Snuppananni

Snölek

Publicerad 2012-12-16 15:33:00 i Vardagens påhitt,

Denna dag visade termometern på +-0:an när jag klev upp vid 9 tiden. Jag hade precis klivit i understället och brett frukostmackan när våran vän Daniel klev innanför dörren. Idag var det nämligen skoteråkning bokat på schemat.
Under tiden som Stefan och Rasmus tog en tur på skotern i kohagen så rullade svärfar/farfar in på gården med sin skoter. Rasmus åkte en vända med honom runt gården också innan det var dags för honom att leka vidare med farmor och lillfaster och för oss att bege oss iväg för en tur med skotrarna.

Jag som har noll lokalsinne när vi åker utanför asfalterade vägar har inte så stor koll på vart vi hamnade men fint var det i skogen iallafall. Vi åkte ut mot Skärsjö/sörbo och vidare mot gustafs/säter. När klockan började närma sig lunch så bestämde vi oss för att vända hemöver igen eftersom vi bara hade barnvakt till klockan 13.

När vi kom hem så blev det lite lek i snön med Rasmus innan det var dags att göra lite lunch.
När maten var uppäten så drog grabbarna iväg på skotrarna igen. Jag och Rasmus knäppte på Bärgarns hejdlösa historier och kikade lite. Men efter halva filmen så har gossen somnat på en kudde i soffan, söthjärtat var trött så nu måste jag väcka han så han kan sova i kväll.
Det tar på krafterna att vara ute i snön. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela