Snuppananni

Snygg och stolt.

Publicerad 2012-12-11 23:39:07 i Vardagens påhitt,

Craft har ett samarbete med Vasaloppet och har nu släppt en ny kollektion med snygga träningskläder.

Jag kunde bara inte låta bli att beställa lite av deras kläder. Dels så ska jag ju själv delta i ett av loppen men mest är det nog ett hedrande till min bortgångne pappa.

Jag var och är stolt över min pappa. Han dog på tok för tidigt, jag var vara 16 år och han skulle bli 56. Han jobbade under alla år åt Emanuelsons ljud och bild i Sandviken. Dom ordnade varje år ljudet åt Vasaloppet och min pappa var alltså borta på jobb en hel vecka varje år. När han sen kom hem så hade han alltid presenter med till mig och mina bröder. Vanligtvis en vasaloppströja med sträckan och alla dess vätskekontroller på.
Jag var alltid lika stolt över denna tröja, synd bara att ingen förstod det. Istället blev jag mobbad i skolan och kallad för reklampelare, en del frågade om jag hade åkt Vasaloppet och skrattade. En gång minns jag att jag svarade nått i stil med: "inte än men jag ska nog när jag blir äldre". Jag var nog ca 12-13 år då.

Nu har jag alltså en ny fin tröja att vara stolt över. Men mest stolt kommer jag vara när jag går i mål efter att ha slutfört Kortvasan den 22februari 2013.

Jag åker detta för att visa för mig själv att jag kan och för att hedra min pappas hårda slit under denna vecka. Synd bara att han inte kan stå där i målet och ta emot mig och vara lika stolt över mig den dagen.

Tröjorna är superhärliga och i samma fina kvalité som resten av crafts träningskläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela