Snuppananni

Vattkoppor

Publicerad 2012-12-11 23:13:54 i Vardagens påhitt,

Hej och välkommen till sjukstugan.
Vi har ju haft sån tur med Rasmus att han nästan aldrig blir sjuk. Men nu har han äntligen blivit sjuk på riktigt och kommer få vara hemma hela veckan.

Den vanliga barnsjukdomen vattkoppor har kommit till oss. På lördag kvällen fick jag syn på några röda utslag på ryggen och misstänkte direkt vattkoppor. Mina misstankar besannades när vi vaknade på söndag morgon och hela grabben var full i blåsor och röda utslag.
Om han inte haft alla utslag så skulle man inte tro att han är sjuk. Han lever rövare precis som vanligt, möjligen lite gnälligare.

Så nu är det vab 2 timmar per dag denna vecka. Är så skönt att Stefan kan byta skift på jobbet så vi slipper förlora så mycket på att Rasmus blir sjuk. Skönt med lite kortare arbetsdagar oxå. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela