Snuppananni

Målmedveten

Publicerad 2012-02-27 19:49:57 i Vardagens påhitt,

Vid nyår så brukar många avlägga så kallade nyårslöften. Jag avger aldrig några sådana löften eftersom jag vet att jag inte kommer hålla dom.

När jag började dejta min nuvarande sambo för ca 4 år sedan så var ett av våra samtalsämnen träning. När vi träffades så tränade jag på gym med en kompis 2-3 dagar i veckan. Riktigt duktig var jag.

Sambon har ju tränat både det ena och det andra under sitt liv och även åkt Kortvasan ett ex antal gånger. Jag frågade honom en dag om han inte skulle satsa på hela Vasaloppet någon gång. Svaret jag fick var: När du åker med mig :). DÅ betydde det med andra ord Aldrig.

Men nu har vindarna vänt. Senast idag diskuterade vi om vi ska åka Kortvasan nästa vinter. Det betyder alltså hårdträning framöver.

Man kan tycka att det skulle vara nog, men nu har han även kommit på ett sommarmål. Vansbrosimningens Kortsim på ca 1000m i Vanån i Vansbro. Konstigt nog har jag redan sagt JA till att simma, fast jag är en fryslort och badkruka när de kommer till utomhusbad.

Mina mål för 2012 är just nu:

*22 maj Vårruset i Gävle. www.varruset.se
*28 maj Blodomloppet i Borlänge. www.blodomloppet.se
*7 juli Vansbrosimmets Kortsim i Vansbro. www.vansbrosimningen.se

Ordspråket säger ju: "Det som inte dödar, härdar".

Är de nån som är intresserad av att hänga på mig i utmaningen?

Kommentarer

Postat av: Stefan

Publicerad 2012-02-27 20:07:18

Det går nog fin fint ska du se. Nog kommer vi i mål allt.

Postat av: Jennie

Publicerad 2012-02-27 22:29:53

Det där fixar ni galant ska ni se! Blodomloppet vill jag på, men skulle jag springa mig igenom det, så är jag död sen! haha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela