Snuppananni

Första turen

Publicerad 2012-01-17 18:42:36 i Vardagens påhitt,

I söndags var de dags för premiärturen på längdskidorna för i år.
Satsa hårt och börja med 10km.

Förra året åkte jag nog den längden totalt under våren. Då i våra egna skidspår på åkern. 1 varv= 1km.

Denna gång slog vi på stort och åkte iväg till Gyllbergen. Fina spår och ett perfekt väder gav bra åkning.
Dock började jag med träningsvärk i kroppen och byggde sedan på det med skavsår efter ca 45% av sträckan.
Lite vila, fika och plåster såg till att jag klarade mig hela vägen hem igen.

Träningsvärken från helvetet infann sig redan någon timme efter jag klivit ur pjäxorna, och jag kände mig som Agda 100 bast.

Nästa skidtur blir redan nu till helgen om vädret är skapligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela