Snuppananni

Klart!

Publicerad 2012-01-26 20:56:25 i Vardagens påhitt,

Klockan 18.00 satt jag i skolbänken och skrev prov. Teoriprovet till Förarbeviset på skoter.

Nervositeten ångade i hela lokalen. 12 stycken oroliga och nervösa deltagare väntade på att få provet i handen.

Jag var ganska säker på att jag läst tillräckligt mycket och förstått vad som stod i boken, men när jag fick provet i handen så var de blackout i skallen. Tog några djupa andetag och började läsa fråga nr 1.
När jag kommit till sista frågan så kände jag mig inte helt nöjd. Gick igenom några frågor som jag var osäker på och funderade lite extra på dem, ändrade lite svar och ansåg mig ganska nöjd efter det.
Gick fram till examinatorn och lämnade in mitt prov för rättning.
Det första han säger är: "Är du säker på att du har alla rätt nu"?
Jag känner hur pulsen stiger i kroppen och jag blir skakig i benen. SHit shit shit det gick åt h-vete, tänkte jag annars skulle han väl inte säga så där?? eller?
"Njae, men jag hoppas det iallafall, piper jag"

Han lägger på facitlappen ovanpå mina svar och går igenom svar efter svar. Alla utom det sista svaret var rätt!
Jag jublar inombords och försöker verka lugn utåt. Det är kaos i kroppen. 25 rätt av 26 möjliga. Jag är Godkänd!!!

Nu ska jag bara vänta på att det tillfälliga förarbeviset dimper ner i brevlådan och sen får jag ut och köra skoter helt själv. Jag behöver inte längre sitta bakpå eller hålla mig i kohagen.

Yippie!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela