Snuppananni

Tandläkare.

Publicerad 2012-03-30 19:47:16 i Vardagens påhitt,

Nu sitter jag här i soffan helt däckad.
Jag var ju till tandläkaren idag och opererade ut min ena visdomstand. Han som opererade var jätteduktig och tydlig med att förklara för mig så jag kunde känna mig lugn och trygg. Det tog inte så lång tid att ta ut tanden och det var skönt.
Men när jag kom hem och bedövningen började släppa så gjorde de rent ut sakt skitont. Jag har stygn från mitten på käken och ända längst bak i munnen. Kan vara 5-8 st kanske. För att slippa smärtan så har jag sovit två stödvilor på soffan om en timme styck. Men jag är fortfarande trött och skulle kunna gå och sova igen. Har tagit alvedon och ska väl fylla på den sista dosen nu innan jag går och sover så jag får sova lite lättare.
Det är svårt att äta och gapa av svulnaden och smärtan så det har inte blivit så mycket näringsintag sedan lunchen vid 10 idag. Hoppas det är lättare i morgon.
Jag hoppas jag känner mig piggare i morgon för då ska jag upp och jobba en timme på morgonen, men sen får jag hem och sova igen.
Om det inte hjälper med alvedonen och iprenen i morgon så ska jag hämta ut mitt Citodon som jag fick utskrivet. Men då blir de till o ha chaufför framöver eftersom man inte ska köra bil med det i kroppen. Vem vet, kanske blir sjukskriven i början av nästa vecka också om det inte släpper. För jag kan ju inte jobba om jag inte får köra bil, då kommer jag ingenstans. Får se hur de blir. Vill bara inte ha så här ont.
Nu ska jag slappa en stund till sen blir de natten och sova bort allt ont. Natti mina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela