Snuppananni

Träningshelg

Publicerad 2012-03-12 19:22:37 i Vardagens påhitt,

Denna helg var de egentligen tänkt att vi skulle ha åkt på Burkarcupen i Lycksele och tävlat skoter. Men så blev det icke då de blev för mycket avhopp i laget.
Istället så har vi haft lite träningshelg här hemma.
På fredagen åkte vi till badhuset och simmade lite. Närmare bestämt 1000meter. Nu vet jag att jag klarar av att simma hela Kortsimmet utan att drunkna. Nu kvarstår bara de lilla problemet med värmen i vattnet. I bassängen var de hela +27 grader. Men i älven finns de risk för att de blir ca +16 grader. Brr...
Lördagens träning blev en powerwalk på 3.3km med Rasmus i barnvagnen.
Dagen avslutades med en trevlig dubbel födelsedagsmiddag. Svärmor/farmor och hennes sambo fyllde nämligen år båda två förra veckan och bjöd in till lite festligheter med släkten.
Igår kväll bestämde vi oss för att ta en löptur i det fina kvällsvädret och lämnade därför över Rasmus till farmor och tog en tur. Det blev den första löpturen för mig sedan i somras och även första turen i nya skorna. Inget skavsår. :D
2,2 km lång var slingan vi valde och den gick över såväl grusvägar som åkervägar. Eftersom det var min första tur för året så orkade jag inte springa hela varvet utan valde att promenera raskt 3 gånger. Men nästa gång ska jag försöka ta bort en promenadsträcka och springa där istället. Tiden blev ändå 17.34 minuter.
Jag är otroligt nöjd med den gångna helgens träning. Varje meter och varje minut är bra inför sommarens utmaningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela