Snuppananni

Hejja mej

Publicerad 2012-11-13 21:52:00 i Träning,

Blev en löprunda med sambon på eftermiddagen. Farfar kom och lekte med Rasmus under tiden.

Vi valde att åka till Mellsta och springa deras 5km slinga. Den är varierande i terrängen och erbjuder både breda spår och smala stigar. Efter ca 7-800meter så kommer en lång och brant nedförsbacke som tar ganska hårt på mina knän. Grejjen är ju den att om det finns branta nedförsbackar så betyder det att det även kommer en minst lika brant uppförsbacke nångång under sträckan.
Förra gången vi sprang denna runda så kom jag inte ens halvvägs upp i backen, men denna gången så kom jag iaf upp till 75% av backen innan jag började gå. Nästa gång kanske jag klarar hela backen.

Jag kände mig ganska pigg i kroppen och tempot var högre än vanligt. En långtur då och då gör nog gott för min kondition.

Resultatet blev 4,72km på 33,39 minuter och med en snitt tid på 7,08 minuter/km. Ett av mina bästa snitt, vilket betyder att farten ökar. :D

Ett av mina bästa inköp till träningen är definitivt pannlampa. Himlans va mörkt det är i skogen på kvällarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela