Snuppananni

Helg = träning

Publicerad 2012-11-18 17:14:27 i Träning,

Helg för mig betyder sovmorgon och träning.
Sovmorgon brukar det bli till 8-9 tiden eftersom sonen är morgonpigg och mer än gärna vill leka när klockan är 7.

Helgens träning blev en runda på 7,5 km i Mellsta. Vi ville prova en ny runda och se något nytt. Om jag tidigare har klagat på backen på 5km rundan så var den ingenting jämte denna runda som innehöll mest branta upp och ner backar.
Vi bestämde oss för att ta ett lugnt tempo eftersom det var en ny sträcka och en lite längre runda än vi brukar köra.

Efter två-tre backar så började mitt ena knä protestera. Men det var ju bara att försiktigt fortsätta.

Jag tyckte det tog en evighet att komma runt och trodde inte att det skulle bli någon bra tid. Men ack så fel jag hade.
7,5km på 58 minuter. Känns riktigt bra.

Nu har jag börjat planera lite smått inför nästa års utmaningar. Har ni några tips på bra lopp att springa så tipsa gärna i en kommentar. Nya utmaningar är skoj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela