Snuppananni

Torsdag kväll

Publicerad 2012-11-22 19:00:56 i Vardagens påhitt,

Sitter på golvet i Rasmus lekrum och tittar när han röjer värre än en orkan. Leksakerna flyger överallt. Så mycket energi dessa små har. Tur det är han som får städa innan läggdags :)

För en stund sen var han lika vild i badkaret med allt skum. Hoppa och plaska så hela rummet var blött från golv till tak. Men ren blev han ju och jag blev blöt. Så kul att se honom fara runt.
Folk sjunger ju i duschen så det gjorde även vi. Rasmus är så duktig och kan sjunga nästan hela blinka lilla stjärna, ekorrn satt i granen och björnen sover själv nu och samtidigt göra rörelserna till.

Nu kom han på att han får plats i skrivbordsskåpet och kröp in och satte sig. "mamma,stänga dörren" säger han. Haha, va kul alla små utrymmen är.
När jag kom hem från jobbet så visade Rasmus att han byggt koja i hela vardagsrummet. Ställt stolar på rad och sen lagt en filt över fotöljerna med hjälp av pappa.

Tänk om jag skulle ha en procent av all denna energi, va pigg jag skulle vara.

Nu har han tagit mina rena lakan och bäddat sin koja med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela