Snuppananni

Skoterns dag i Ockelbo

Publicerad 2012-10-27 12:35:09 i Borlänges Ockelbopojkar,

Tidigt i morse packade vi in oss hela familjen i bilen, kopplade släpvagnen efter bilen och begav oss iväg. Målet för dagen var Ockelbo gummiservice.

Sambon och gubbarna ska ställa ut sina fina Ockelbo skotrar på årets skoterns dag. Ockelbo tillverkade ju alla deras fina skotrar en gång på 70talet så det är inte mer än rätt att visa upp dom på hemmaplan igen.

Även fast solen skiner på oss så blåser det och är runt nollan på termometern så klädseln för året är återigen skoterkläderna och en varm mössa.
Jag verkligen älskar mina varma brallor och skoterjackan.

Strax innan lunch så blev det lite action på åkern bakom oss. Gubbarna startade igång motorerna och körde lite gräsrace för att visa att maskinerna verkligen går som skott och att dom inte bara är utställningsobjekt trotts sitt fina skick. Så fort hjälmarna kom på så rann adrenalinet ut i ådrorna och jag tror ingen av dom höll igen på gasen.
Vid 14tiden så är det dags igen för en ny repa.

Familjen har även blivit intervjuade av en lokaltidning om vårat skoterintresse och vi blir med i ett reportage till nästa helg. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela