Snuppananni

Sista snön

Publicerad 2013-04-28 14:01:09 i Vardagens påhitt,

Nu har vi haft vinteravslutning.
Varje år, de senaste 4 åren så har vi varit till Nybro backen och åkt skoter efter backen stängt för säsongen.

I år är inget undantag, trots att termometern visade närmare 10 plusgrader och solen sken från klarblå himmel. Skotrarna och Rasmus Bob lastades på släpvagnen, hjälmar, skoterkläder och skor packades i bilen innan vi begav oss till slalombacken.

Efter att ha dragit Rasmus på bobben 30 meter upp i backen, åk ner och sen gått upp igen,ett antal vändor så var jag rätt trött. Att ha täckbrallor, tre lager kläder på överkroppen och vinterkängorna i plus 10grader var rejält svettigt.
När Rasmus tröttnat på bobben så kom Stefan och Daniel ner till oss och tog med oss upp till toppen på varsin skoter. Härlig utsikt. Härligt väder och en härlig förmiddag utomhus.

Nu är vinter och skotersäsongen officiellt avslutad. Grabbarna har nu tvättat och ställt undan skotrarna i väntan på nästa vinter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela