Snuppananni

Diadora Vs Shimano

Publicerad 2013-08-03 15:01:57 i Träning,

Vi har varit runt på många cykelbutiker och sportbutiker för att kolla utbudet av cykelskor och pedaler.

Under semesterns första vecka så provade jag två par olika skor i en butik i Mora.
Det stod då mellan ett par från Shimano och ett par Diadora. Båda matcha bra till mina övriga kläder och till cykeln.

Shomano skon var något billigare än Diadoran men annars så skilde de inte så mycket.

Efter mycket provande och övervägande så tyckte jag nog att Shimano skon passa mig bättre.
Men just då fanns det inte utrymme i ekonomin för att köpa skor för 1500kr. Plus pedaler för ca 500kr.
Så jag tänkte vänta till cykelvasan för att se om det skulle komma något bra erbjudande i mässtältet.

Men Xxl i Sundsvall hann före. Vi stannade där på vägen hem från våran långresa och döm om min förvåning när dom hade både skor och pedaler för mindre än vad bara skor kostade på de övriga ställena.
Förvisso blev det mitt andrahandsval på skorna. Men det får duga.
Både jag o sambon passade på att shoppa.

Provcyklade skorna igår och de var stor skillnad att ha cykelskor mot löpskor.
Vurpade en gång i skogen när jag inte hann klicka ur skorna. Men det blev en mjuk landning. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela