Snuppananni

Tillbaka på banan

Publicerad 2013-02-19 11:13:46 i Träning,

Efter en vecka med förkylning och oro för start på fredag så är jag tillbaka igen.
Starten är räddad.

Blev en skidtur igår kväll, för att se hur kroppen svarade på belastning. Först noll fäste, sen blanka spår och skidor som släppte i varannat frånskjut. Vilket resulterade i en sur och frustrerad Annica.
Efter vändningen så provade jag att bara staka i de mindre motluten och orkade! Så stakning fick det sen bli hela vägen tillbaka. Nu har magmusklerna fått bekänna form. Tid: 46 min. Inte den bästa men helt ok på 7km bakhalt.
Nu är det bara luftrör och lungor som ska överleva. Min Airtrim mask kommer få hänga runt halsen och användas vid behov.

Onsdag: valla skidor så dom är i topptrim.
På torsdag åker vi mot Mora och hämtar startlappar. Övernattar i stugan och laddar upp kroppen.

Fredagmorgon är det start. Mitt mål? Under 3 timmar.

Nu blir de ingen mer chans till träning innan tävling. Men jag är laddad. Detta ska jag fixa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela