Snuppananni

Frostigt

Publicerad 2013-01-21 14:00:49 i Träning,

Efter en hel dag inomhus så trotsade vi kylan och gav oss iväg på lite träning.

En skidtur på 13,8km blev det i -8 grader. Tiden blev 1tim 21 min trotts att mina luftrör frös sönder så jag knappt kunde andas.
Bäst av allt var att jag klarade av, och vågade åka ner för den långa backen i starten.
Allt känns mindre farligt och läskigt i mörkret. Ändå är jag mörkrädd, undra hur de går ihop?

Humle o dumle, våra skidkamrater, kom ikapp, åkte förbi och försvann när vi var vid vändningen på andra varvet. Jösses så bra grabbarna blivit på att åka.

Har ni tänkt på va snyggt de är när utandningsluften lägger sig i håret och frostar ihop? Synd bara de inte sitter kvar i värme. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela