Snuppananni

Positivt besked

Publicerad 2013-01-24 10:35:51 i Vardagens påhitt,

Japp, då var de klart. Beslutet kom igår. Jag har jobbet kvar i åtminstone 2 år till.

Största delen av mitt arbete är trappstädning åt det kommunala bostadsföretaget. Innan jul blev det dags för ny upphandling.
Vi har haft kontrakt i 4 år och nu var de dags för nya förhandlingar igen.

Mycket oro och funderingar har snurrat i kroppen på mig och mina kollegor den senaste tiden. Vad skulle hända om vi inte fick ett nytt kontrakt? Ja, nästan alla skulle få sluta. Jag själv skulle få ca 7tim/ vecka kvar att göra. Det skulle inte funka, och då hade det blivit söka nytt jobb.

Men nu löste det sig bra. Nytt kontrakt i två år från 1 april. Samma område som innan men med lite utökning. Perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela