Snuppananni

5km spöregn

Publicerad 2013-05-18 12:14:14 i Träning,

Igår kväll var de bestämt en löptur direkt efter jobbet. Så vi åkte hem och bytte kläder och hämtade våran löpkompis.
Väl på väg mot löpspåren så började det regna.

Första 500meterna var de dugg regn, sen öppnade himlen upp sig helt över oss och även fast vi sprang i skogen så öste det ner på oss.
Dyngsura men vid gott mod tog vi oss runt de 5 kilometrarna på en för mig rekordtid. 32 minuter.

Kroppen kändes lätt och ledig och lungorna syrsatte kroppen mycket bättre än tidigare. Jag var inte alls totalslut när vi kom i mål. Kändes bara skönt.
Detta fick bli sista träningen innan Blodomloppet på måndag kväll.

Jag var blöt ända in på huden, genom 3 lager kläder. Kände mig nästan nyduschad. Tur vi tog med torra ombytes kläder i bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela