Snuppananni

Mors dag

Publicerad 2013-05-27 09:57:56 i Vardagens påhitt,

Min mors dag innehöll sol, bad och blommor.

Vi började dagen med 1500meter crawl i maserhallen. Tog ca 50minuter i lugnt tempo. Sen dusch och bastu efteråt.
När vi kom ut stekte solen skönt.
Hämtade upp Rasmus hos farfar och gick en vända till lekparken med honom och kusin.

Efter lunchen tog jag fram en filt och la mig i solen och läste lite medan Rasmus lekte snällt i sandlådan.
Svärmor kom och frågade om vi ville med till skogen och plocka lite liljekonvaljer. Vi tog cyklarna och for iväg.

Jag satt och plockade blommor i godan ro när Rasmus kommer snubblandes genom blommor och snår.

"Här mamma, jag har plockat blommor till dig" jag tittar upp och ser honom stå där med en näve liljekonvaljer, grässtrån och annat skogstillbehör och sträcker fram den till mig.
Åh hjärtat smälte fortare än smör i micron. En liten blombukett på morsdag som är plockad med hjärtat. Kunde inte bli bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela