Snuppananni

Rekordtid

Publicerad 2013-05-22 20:13:06 i Träning,

Nu har jag genomfört mitt första blodomlopp.
Vi började kvällen med att cykla in till sportfältet, mötte även upp Daniel efter vägen. 8 km cykel var en ganska bra uppvärmning. Stefan fick ta Rasmus i cykelvagnen så han fick lite extra motstånd.
På sportfältet mötte vi upp resten av Stefans lag/ arbetskompisar och även farfar som skulle passa Rasmus medan vi sprang.

Vid 18.30 skulle vi starta men något blev försenat så vi fick starta 18.40 istället, men det gjorde inte så mycket. Jag hamnade någonstans i mitten på startledet medan Stefan armbågade sig fram så långt han kunde.
När starten gick så fick vi gå de första 25 metrarna eftersom de var så tjockt med folk. Sen gick det i joggfart i ca 1 km innan det gick att komma förbi lite folk.

Efter kilometer 2 så hade det tunnat ut så man kunde springa som normalt. Nu hade jag hamnat i den klunga som höll lite högre tempo än jag normalt gör men det kändes bra. Jag hittade en bra rygg och tog följe.

Vid 3 km så blev de en ganska lång raka och då kom min svacka, jag tappade lite fart men vägrade gå som många andra nu gjorde. Jag stretade på och kom in i andra andningen i slutet på rakan. Eftersom jag hade missat alla km markeringar efter 2an så visste jag inte hur långt jag hade kvar. Men fortsatte i samma fart för att inte tappa tid. Efter några kurvor så fick jag koll på vart vi var och förstod då att vi närmade oss mål. Nu kändes allt mycket lättare igen. Jag försökte öka lite men kroppen svarade inte alls så det fick bli som det blev.
Blev dock lite sur vid mål då de flesta stannat/ gick i mål och täppte igen allt som en kork så jag fick gå i mål. Men det blev en bra tid. 34 minuter 22 sekunder på 5km.

På mina träningar har vi sprungit ca 4,5 km på ca 34-36 minuter. Så nu blev det 500 meter till på kortaste tiden. Kändes jätte skönt.

Efteråt käkade vi mat tillsammans med Stefans lag och sen satte vi oss på cykeln, 8 km hem igen.
Stefan spöade alla sina arbetskompisar, även han som sprungit maraton och cyklat massor i sina dagar. Honom tog han på slutspurten mot mål.

Nu laddar vi inför SOG 2013 i Falun den 2 juni. 5 km terränglöpning på lugnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela