Snuppananni

Våren

Publicerad 2013-05-06 13:15:30 i Vardagens påhitt,

Det börjar knoppa i träd och buskar. Små ljusgröna skott tittar fram och visar att våren är här.

Igår var det underbart väder ute, så hela familjen spenderade dagen i solen.
Jag och Stefan började dagen med 5km löpning tillsammans med en kompis. En bra start på en söndag. Kroppen vaknade och fick ny härlig energi av den friska vårluften.

Efter lunch så åkte vi och köpte oss en ny grill, lite mat och lite sommarpyssel.
Sommarpyssel innebär ogräsrensning i sommarens plantering. Med andra ord så köpte jag lite frö och planterade igår. Det visar sig om det ger något. Men jag satte lite gul lök, purjolök, dill och broccoli. Även en tomatplanta fick följa med hem.
Har även lovat Rasmus att vi ska plantera lite morötter åt honom. Men just nu har jag inget att plantera dom i så det får vänta lite.
Som ni ser på bilderna så har jag lagt hönsnät över planteringslådan. Det är bara för att inte katterna ska gå och göra sina behov däri. Smart tycker jag eftersom det inte hindrar varken sol eller vatten från att träffa mina små frön.

Ett litet byggprojekt påbörjades oxå, men det avstannade när skruven tog slut. Ni ska få se när de är klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annica

En heltidsarbetande småbarnsmamma som älskar att sy barnkläder. Tränar lite titt som tätt, med målet att klara mer än jag själv tror att jag klarar.. Sambo med Stefan sedan snart 4 år, min personliga tränare och uppmuntrare.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela